Chór Akademicki UKW

Koncertujący Chór Akademicki UKW

21-23 października Chór Akademicki UKW wystąpił na Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym Krajów Grupy Wyszehradzkiej w Levicach na Słowacji. Artyści, pod batutą prof. dr. hab. Bernarda Mendlika oraz dr. hab. Benedykta Odya, prof. uczelni, wzięli udział w trzech koncertach festiwalowych, prezentując repertuar chóralny różnych stylów i epok, ze szczególnym uwzględnieniem polskiej muzyki chóralnej. Chórzyści przy akompaniamencie  dr. Jacka Szczepańskiego (fortepian) oraz mgr. Adama Skrętnego (gitara) wystąpili na zaproszenie Miasta Levice.

Melomanów zachęcamy do wysłuchania kolejnych występów chóru, które odbędą się w najliższych dniach w Bydgoszczy oraz w Toruniu.

28.10.2022 roku Filharmonia Pomorska w Bydgoszczy

Wykonawcy:

  • Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej
  • Chór Akademicki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Wojciech Rodek dyrygent
  • Joanna Radziszewska-Sojka – sopran
  • Zuzanna Nalewajek – mezzosopran
  • Nazarii Kachala – tenor
  • Karol Skwara – bas
  • Bernard Mendlik, Benedykt Odya – przygotowanie chóru
  • Tomasz Kotwica – współpraca

Repertuar: Wolfgang Amadeus Mozart – Requiem d-moll

Tego wieczoru otwarta zostanie wystawa prac Tadeusza Małachowskiego – wybitnego artysty malarza, rysownika i portrecisty, przez długie lata związanego z Filharmonią Pomorską.

Niewiele jest w dziejach muzyki dzieł tak uwielbianych, tak wzruszających i zarazem tak tajemniczych, jak Requiem Wolfganga Amadeusza Mozarta. I chociaż każdy z nas zna ponury Introitus, pełne dramaturgii Confutatis, przepiękną Lacrimosę, to Requiem Mozarta pozostaje jednym z tych utworów, które słuchamy – albo raczej przeżywamy – wielokrotnie, a zarazem zawsze jakby po raz pierwszy.

Mozart pisał Requiem w pośpiechu, w przeczuciu własnej śmierci –  zmarł mając zaledwie 35 lat, 5 grudnia 1791 roku, zanim zdążył ukończyć dzieło. Dokończenia utworu podjął się uczeń Mozarta –  Franz Xaver Süssmayr, i to właśnie on nadał Requiem zamknięty, ostateczny kształt. Muzyka tej „najpiękniejszej pieśni żałobnej” zachwyca głębią uczucia i dramatycznego wyrazu. Kontrastujący ze sobą dramat i wysublimowana prostota symbolizują zarówno wymowną wizję śmierci i Sądu Ostatecznego, jak i nadzieję zbawienia i wiecznego odpoczynku.

(źródło: filharmonia.bydgoszcz.pl )

30.10.2022 roku Sala Koncertowa CKK Jordanki w Toruniu

Wystąpią:

  • Hanna Okońska – sopran
  • Ewa Menaszek – mezzosopran
  • Adrian Domarecki – tenor
  • Tomasz Rudnicki – bas
  • Dorota Nowak – sopran
  • Kamil Pater – gitara elektryczna 
  • Chór Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy(przygotowanie Tomasz Kotwica) 
  • Chór Politechniki Bydgoskiej w Bydgoszczy(przygotowanie Agnieszka Sowa) 
    Chór Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (przygotowanie Arkadiusz Kaczyński)
  • Toruńska Orkiestra Symfoniczna
  • Adam Banaszak – dyrygent
  • Urszula Guźlecka – prowadzenie

Repertuar: A. Mozart – Requiem d-moll KV 626

Więcej informacji: tos.art.pl